درمان گیاهی حساسیت پوستی
۱ فروردین ۱۳۹۸ بدون نظر 97 بازدید

درمان گیاهی حساسیت پوستی

ظاهر شدن علائم و نشانه های واکنش های آلرژیک یا حساسیتی بدن از جمله عوارض پوستی بسیار شایع هستند. حساسیت پوستی با علائمی مانند قرمزی، دانه دانه شدن پوست، تورم، سوزش، خارش، خشکی پوست و … بروز می یابد که در حقیقت نشانه ی واکنش بدن به مواد یا عوامل حساسیت زایی است که در معرض آن ها قرار گرفته است. برای درمان حساسیت های پوستی بسته به نوع حساسیت ایجاد شده و شدت آن روش های درمانی گوناگونی پیشنهاد می شود. علاوه بر داروهای شیمیایی مخصوص حساسیت، برخی گیاهان داروی هم در کاهش و خاموش کردن علائم حساسیت های پوستی موثر هستند. درمان گیاهی حساسیت پوستی می تواند به صورت موضعی و یا با استفاده از دمنوش های گیاهی باشد.

بهترین درمان گیاهی حساسیت پوستی

در طبیعت گیاهان مختلفی وجود دارد که می توانند انواع حساسیت پوستی را برطرف کنند. خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهابی و همچنین خاصیت نرم کنندگی ژل آلوئه ورا باعث شده تا این گیاه برای تعداد زیادی از عارضه های پوستی مفید باشد و بتواند خارش ناشی از درماتیت تماسی و دیگر حساسیت های پوستی را برطرف کند. برای استفاده از این گیاه می توانید ژل برگ تازه ی آن و یا حتی عصاره ها و ژل های آلوئه ورای موجود در بازار را بر روی موضع مورد نظر بمالید. گیاه بابونه نیز ضد باکتری و ضد قارچ است و می تواند خارش را بر طرف، التهاب را کم و پوست را صاف نماید. برای استفاده از بانونه به عنوان درمان گیاهی حساسیت پوستی کافی است که روزی ۲ الی ۳ مرتبه پارچه ای را به دم کرده ی بابونه آغشته و روی پوست قرار دهید.

درمان گیاهی حساسیت پوستی چیست

درمان گیاهی حساسیت پوستی امکانپذیر است؟

استفاده از انواع گیاهان برای التیام و درمان حساسیت های پوستی سابقه ی تاریخی طولانی دارد. خواص بسیاری از این گیاهان به صورت تجربی اثبات شده است. هم اکنون نیز در مورد میزان و نحوه اثر بخشی گیاهان و مواد طبیعی در درمان حساسیت پوستی تحقیقات علمی زیادی انجام گردیده و نتایج این تحقیقات در اکثر موارد مثبت بوده است. برخی از گیاهان علاوه بر اینکه علائم حساسیت پوستی را التیام می بخشند، می توانند از بروز حساسیت های پوستی هم پیشگیری کنند. البته در مواردی ممکن است که فرد به گیاه دارویی مورد نظر نیز حساسیت داشته باشد که در این صورت درمان وی با گیاه مورد نظر امکانپذیر نخواهد بود. بنابراین حتی هنگام استفاده از مواد طبیعی و گیاهان دارویی برای درمان هر نوع بیماری به ویژه بیماری های حساسیتی بایستی به این نکته توجه نمود.