لیزر موهای زائد بدن
    19 نوامبر 2018 بدون نظر 321 بازدید

جوش بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائد صورت و بدن مخصوصا برای خانم ها بسیار آزار دهنده هستند و رفع آنها بسیار وقت گیر خواهد بود همچنین سرعت بالای رشد این موها موجب می گردد افرادی که به موی زائد دچار هستند به دنبال روشی جهت رفع دائمی آنها باشند که لیزر درمانی یکی از بهترین و موثرترین روش های رفع دائمی این موها می باشد که ممکن است با عوارضی مانند ایجاد جوش برای فرد همراه باشد اما جوش بعد از لیزر موهای زائد چطور برطرف می شوند.

جوش بعد از لیزر موهای زائد

پس از لیزر درمانی موهای زائد به دلیل قدرت نفوذ پذیری لیزر و رسیدن امواج لیزر به ریشه موها جهت سوزاندن و تخریب آنها مجرای رشد موها دچار فشار و تحریک خواهد شد و چربی زیادی تولید خواهد کرد که این چربی با مسدود کردن منافذ رشد موها موجب ایجاد باکتری و میکروب جوش بر روی مجرای رشد موهای زائد خواهد شد و کمی پس از لیزر درمانی جوش های ملتهب و قرمز رنگی بر روی پوست محل درمان نمودار می شود.

درمان جوش بعد از لیزر درمانی

– پس از لیزر درمانی می توان با قرار دادن کمپرس یخ باعث منقبض شدن منافذ پوست و رفع جوش شد.
    – بخور دادن صورت پس از لیزر موهای زائد با قرار دادن رزماری و بابونه موجب باز شدن منافذ مسدود شده پوست بر اثر ایجاد جوش ها و ضد باکتری کردن پوست می شود.
    – پماد زینک یک پماد موضعی مناسب جهت رفع جوش پس از لیزر درمانی و کاهش التهاب پوست پس از آن خواهد بود.
    – پس از لیزر درمانی نباید جهت برطرف کردن جوش ها از الکل و بتادین استفاده کرد زیرا پوست را ملتهب تر خواهد ساخت.
    – با قرار دادن برش های سیب زمینی و خیار پس از لیز درمانی می توان التهاب پوستی و جوش ها را کاهش داد .
    – ژل آلوئه ورای خنک و تازه یکی از بهترین درمان ها جهت رفع جوش ها پس از لیزر درمانی می باشد که خاصیت آنتی باکتریایی آن باعث جمع شدن جوش ها و خشک شدن آنها به‌ مرور خواهد شد.

جلوگیری از ایجاد جوش پس از لیزر درمانی

پس از لیزر درمانی گر چه بروز جوش و التهاب اجتناب ناپذیر می باشد اما با استفاده از راه کارهایی می توان التهاب و جوش ها را کاهش داد مانند عدم شستشوی پوست تا چند ساعت بعد از لیزر درمانی، عدم قرار گرفتم در معرض مستقیم نور آفتاب، استفاده از ضد آفتاب فاقد چربی، قرار دادن میوه های خنک و یخ زده بر روی پوست و قرار دادن پمادها و کرم های ترمیم کننده پوست پس از لیز درمانی باعث کاهش التهابات پوستی و بروز جوش خواهد شد.