18 نوامبر 2018 بدون نظر 3280 بازدید

[کل: 9 میانگین: 2.3]

جهت رفع موهای زائد صورت و بدن که بسیار آزار دهنده هستند از انواع مختلفی از لیزرها استفاده می گردد که یکی از این لیزرها لیزر co2 می باشد و هر کدام از این لیزرها عملکردی متفاوت در رفع جوش ها دارند و هر چه لیزرها قدرت بیشتری در تخریب فولیکول های مو داشته باشند آنها در جلسات درمانی کمتری از بین خواهند برد اما پس از استفاده از هر نوع لیزری ممکن است پوست دچار جوش گردد که باید دید جوش بعد از لیزر co2 چطور برطرف می شود.

جوش بعد از لیزر co2

در لیزر co2 جهت رفع موهای زائد ستونی از نور لیزر به شعاع های بسیار باریک بر روی سطح پوست تابیده می شود و با تجمع شدن این امواج در لایه اپیدرم بر روی فولیکول های موهای زائد آنها تخریب شده و از بین خواهند رفت اما پوست دچار آسیب و سوختگی نخواهد شد اما به دلیل تحریک پوست تولید چربی در آن افزایش پیدا خواهد کرد و پس از لیزر درمانی جوش های متفاوتی در محل درمان ایجاد خواهد شد که این مسئله برای فرد آزار دهنده خواهد بود.

جوش زدن بعد از لیزر co2

رفع جوش ها پس از لیزر درمانی

– پس از لیزر درمان بروز جوش و التهاب در پوست امری محتمل می باشد که به حساسیت پوست بستگی خواهد داشت.
    – با استفاده از ژل آلوئه ورا و قرار دادن آن بر روی پوست می توان التهاب و جوش های حاصل از لیزر درمانی را بسیار کاهش داد.
    – مخلوط سرکه سیب و کمی آب می تواند بهترین محلول برای رفع جوش های پس از لیزر درمانی باشد.
    – یکی از بهترین میوه ها جهت کاهش التهاب پوست و جوش های التهابی بعد از لیزر درمانی تکه های خیار می باشند.
    – پس از لیزر درمانی متخصص به فرد جهت جلوگیری از بروز جوش ها و رفع آنها مصرف کرم زینک را توصیه خواهد کرد.
    – لایه برداری پوست بعد از لیزر درمانی با انواع ماسک های طبیعی بعد از کاهش التهاب پوست موجب رفع چربی انباشته شده بر روی پوست و رفع جوش ها می گردد که انتخاب این مواد باید بر اساس نوع پوست انجام بپذیرد.
    – تکه های میوه های مختلف مانند کیوی، هلو و سیب زمینی و گوجه به دلیل داشتن اسید سیتریک لایه بردارهایی مناسب جهت رفع سلول های مرده از روی پوست و جوش های پس از لیزر درمانی خواهند بود.

کاهش التهاب پوست پس از لیزر

جهت کاهش التهاب پوست و اثرات لیزر درمانی بر روی آن می توان با قرار دادن کمپرس یخ، تکه های میوه های یخ زده و سرد، قرار دادن شیر بر روی پوست، قرار دادن تکه های خیار و سیب زمینی و بخور دادن پوست باعث باز شدن منافذ پوست و رفع چربی اضافه پوست شد همچنین به دلیل ملتهب بودن پوست باید از شستشوی آن خودداری کرد و پس از ۲۴ ساعت تنها با استفاده از شامپوی بچه شست تا چربی اضافه پوست از بین برود و روی آن تجمع پیدا نکند.

منبع : مرکز تخصصی جوانسازی پوست آریا ایران نوین