24 نوامبر 2018 بدون نظر 318 بازدید

جوش پیشانی در طب سنتی

بیماری هایی که در پوست ایجاد می شوند مانند جوش ها که بسیار شایع نیز هستند به دلیل تاثیر نامطلوب بر روی پوست از قدیم تا به امروز مورد تحقیقات زیادی قرار گرفته اند تا علت آنها به درستی شناسایی و درمان مناسبی نیز جهت رفع آنها در پیش گرفته شود، یکی از حوزه هایی که درمورد علت بروز جوش پوستی نظریات و درمان های مختلفی را ارائه نموده ایست طب سنتی می باشد که در اینجا خواهیم دید جوش پیشانی در طب سنتی چه دلایلی دارد.

جوش پیشانی در طب سنتی

از نظر طب سنتی پوست یک اندام دفعی می باشد و دارای روزنه های زیادی جهت دفع سموم بدن از طریق تعرق می باشد و بروز جوش در پوست که ماده ای غلیظ می باشد و در لایه های پوست گیر خواهد افتاد به دلیل مشکل خاصی در بدن و به مزاج فرد بر خواهد گشت بنابراین جهت درمان جوش ها در گام نخست باید علت بروز آنها را در اندام های داخلی بدن جستجو نمود و سپس با رفع علت بروز جوش ها به درمان آنها پرداخت که در این صورت درمان جوش ها به راحتی و با سرعت بهتری پیش خواهد رفت.

تغذیه در طب سنتی و درمان جوش ها

در طب سنتی ریشه ایجاد جوش در تغذیه و مزاج افراد دانسته می شود و در این طب با انجام تحقیقات مشخص شده است افرادی که گوشت و شیرینی زیادی مصرف می نماید بیش از دیگران به جوش صورت دچار می شوند و به همین دلیل به عنوان توصیه از بیماران خواسته می شود که مصرف آنها را کاهش دهند .

جوش های پیشانی در طب سنتی

درمان جوش در طب سنتی

در طب سنتی جهت درمان جوش ها به بیماران استفاده از گلاب به دلیل پاک کنندگی پوست و بستن منافذ باز پوست توصیه می شود، جهت رفع جوش های سرسیاه و سفید به افراد استفاده از بخور بابونه بسیار توصیه شده است ، قرار دادن ژل آلوئه ورا و سرکه سیب بر روی پوست جوشدار موجب می گردد به دلیل خاصیت ضد باکتریایی جوش ها به مرور جمع و خشک شوند و برطرف گردند همچنین دم کرده شوید و بابونه و شستشوی پوست با این دم کرده به طور روزانه تا چندین بار باعث رفع سلول های مرده پوست و از بین بردن چربی اضافه آن خواهد سد و منافذ پوست را باز خواهد کرد که در نتیجه باعث رفع جوش های سرسیاه و سرسفید که هنوز عمیق نشده اند خواهد شد.

منبع : مرکز تخصصی جوانسازی پوست آریا ایران نوین