درمان جوش زیرپوستی با داروهای گیاهی

درمان جوش زیرپوستی با دارو گیاهی

جوش های پوستی انواع مختلفی دارند و یکی از دردناک ترین آن ها جوش های زیرپوستی هستند که در لایه های زیرین پوست تشکیل و موجب التهاب، تورم و درد می شوند. شاید این جوش ها از روی پوست خیلی مشخص نباشند اما با لمس کردن می توان برجستگی آن ها را حس نمود. علت ایجاد چنین جوش هایی بسته شدن منافذ پوست در اثر ترشحات بیش از اندازه سبوم و یا تجمع آلودگی ها، سلول های مرده پوست و باکتری ها می باشد. برخی از افراد سعی می کنند با کارهایی مثل فشار دادن و ترکاندن جوش زیرپوستی را برطرف کنند؛ اما این کارها نه تنها فایده ای ندارد بلکه منجر به منتشر شدن و عفونی شدن جوش می شود. در گذشته برای درمان این جوش ها از داروهای گیاهی مختلفی استفاده می شده اند. در ادامه چند روش درمان جوش زیرپوستی با دارو گیاهی را بیان می کنیم.

روش های درمان جوش زیرپوستی با دارو گیاهی

گیاه آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خاصیت آنتی باکتریال هم دارد. از این گیاه دارویی برای ترمیم سلول های آسیب دیده ی زیرین پوست می توانید استفاده کنید. طریقه ی مصرف به این صورت است که مقداری ژل از برگ گیاه استخراج و روی محل جوش زیرپوستی بمالید و بگذارید یک شب روی پوست بماند، سپس صبح روز بعد پوست را بشویید. روغن درخت چای نیز داروی گیاهی دیگری است که خواص آنتی باکتریال خوبی دارد و جوش ها را از بین برده و حتی ازایجاد جوش های جدید جلوگیری می کند. ۱ قسمت روغن درخت چای را با ۹ قسمت آب ترکیب کنید و بوسیله ی یک تکه پنبه آن را بر روی پوست بمالید. بعد از گذشت۱۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب نسبتا گرم بشویید و سپس یک مرطوب کننده ملایم به پوست خود بزنید. این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید.

درمان جوش زیرپوستی با دارو گیاهی

درمان سریع جوش زیرپوستی با دارو

علاوه بر درمان جوش زیرپوستی با دارو گیاهی می توانید به سراغ داروهای شیمیایی موجود در داروخانه ها هم بروید. برخی از این داروها بدون نسخه ی پزشک قابل تهیه هستند و برخی دیگر را بایستی پزشک برایتان تجویز کند. یکی از داروهای پرمصرف برای درمان آکنه و جوش سالیسیک اسید است. سالیسیلیک اسید پوست را به صورت ملایم لایه برداری نموده، چربی های تجمع یافته در منافذ را حل و اثرات ضدعفونی کننده ی خفیفی هم دارد. بنزوئل پروکساید هم ترکیب شیمیایی دیگری است که به عنوان دارو برای درمان جوش به کار می رود. بنزوئل پروکساید منافذ بسته ی پوست را باز می کند و باکتری ها را از بین می برد. امروزه این دارو به صورت ژل برای درمان جوش ها عرضه شده است. توجه داشته باشید مصرف این نوع داروها می تواند موجب برون ریزی اولیه ی جوش ها و خشکی پوست شود.